27 Ekim 2013 Pazar

- Paylaşım #1: Rehber kitaplar ve İnternet kaynakları

     Topluluk ile ilgili planlarımızdan aşağıdaki gönderilerde bahsetmiştim. Şimdi bunların ilk ayağını başlatalım. Yeni başlayanlar ve acemiler için bazı küçük, eğitim amaçlı paylaşımlar yapacağımı söylemiştim. İşte bunların ilki geliyor =) Kuş gözlemin vazgeçilmezi olan rehber kitaplarla ilgili.

Paylaşım #1: Rehber kitaplar ve İnternet kaynakları

     Rehber kitaplar gözlemlerde olmazsa olmazlarımızdandır. Bu işe gönül verecek herkesin bir tane edinmesinde fayda var. Hem hızlı öğrenmeniz için hem de arazide teşhis sorunlarınızın azalması için kesinlikle öneriyorum almanızı =) Aşağıdaki resimde benim sahip olduğum rehber kitapların 3 tanesini görebilirsiniz.


Rehber kitaplar


     Bunların arazi için en uygun olanı en solda gördüğünüz "Kuş Gözlemcisini Cep Kitabı: Avrupa'nın Kuşları" isimli rehber. Fiyatı çok uygun; sadece 20 TL. Okulumuz çarşısındaki kitap evinde veya Dost kitap evi gibi büyük yerlerde kolayca bulabilirsiniz. Bu kitapların içinde ne var derseniz diye bir de örnek fotoğraf çektim hiç görmemiş olanlar için. Gördüğünüz gibi türün görünüşü, davranışları, ayırt edici özellikleri, sesi, yaşam alanı, yayılışı vs. gibi bir çok bilgi rehber kitaplarda yer alıyor.

Bir rehber kitaptan örnek bir sayfa

    Rehber kitapların dışında sınırsız bilgi kaynağımız olan İnternet de bize yardımcı olabilecek bir çok seçenek sunuyor tabi. Ülkemizde bunların en meşhuru trakus.org adresli web sitesi. Bu sitede mükemmel! derecede güzel tür fotoğrafları, onlara dair ayrıntılı bilgiler (göç, üreme, ayırt edebilme, ses kayıtları, yayılış vs.) bulabilirsiniz. Mutlaka girip kurcalayın bir kere =) Ana sayfada "Türkiye'nin kuşları" sekmesine tıklayarak aradığınız türü gerek ana gruplardan seçerek, gerek direk isimle aratarak bulabilirsiniz. Bu postumuzu burada bırakalım size aşırı yükleme yapmadan =) Unutmayın ki burada yazandan çok daha fazla ve çeşitli kaynaklar mevcut. İlgilenenler gerek buraya yorum yazarak gerek de Facebook grubumuzda bana ulaşarak ayrıntılı bilgi alabilir. Her zaman sorularınızı cevaplamaya hazırım =) Bol kuşlu günler!

Kaan

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder